vineri, 12 decembrie 2008


Attak Media 

FestUtopia 2006

Drumul pe care se îndreaptă mass-media şi mă refer mai ales la televiziunile particulare, în ultimul timp, ar trebui să ne pună multe întrebări la majoritatea dintre noi. Întrebări de genul: De ce apar unele personaje la televizor atât de des? De ce sunt mediatizate mai mult unele evenimente decât altele? De ce se difuzează mai mult un anumnit gen de muzică? De ce sunt mediatizate mai mult unele personaje decât altele? Care este scopul emisiunilor de divertisment? 
  Cu alte cuvinte care este de fapt scopul televiziunii? De a promova prostul gust sau de a educa?
  Acest proiect vreau să fie un atac către cei care promovează non-valorile. Această promovare este din ce în ce mai vizibilă în ultimii ani şi este într-o continuă expansiune. Articole care ar trebui să te informeze te dezinformează şi emisiuni care ar trebui să te educe şi să te destindă se transormă în unele care te intrigă şi te revoltă fără sens. În ultimul timp au apărut articole şi emisiuni fără sens ce au ca rol ridicarea audienţei şi odată cu aceasta şi mărirea de venituri. Şi mai deranjant este faptul că lumea “gustă” din “capcanele” de zi cu zi întâlnite în ziare, la televizor sau radio şi le acordă atenţie. 
  Afişul si sticker-ele  propun un moment de gândire asupra problemelor care se pot ascunde în spatele unei simple emisiuni sau a unui articol inocent. 

Un comentariu:

Dan Gheorghe spunea...

mai pe scurt, tabloidizarea si manelizarea presei. culmea e ca ni se baga pe gat aceeasi explicatie - presa trebuie sa dea publicului ce vrea publicul!